Arran de l'aprovació del Reial decret llei 6/2019 de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes a l'ocupació, del Reial decret 901/2020 pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i el Reial decret 902/2020 digualtat retributiva entre dones i homes; han generat les següents obligacions a totes les empreses:
SIB PRODASA assessora les empreses per a la implantació de totes les obligacions legals en temes d'igualtat d'oportunitats de manera que puguin tenir accés a les diferents ajudes governamentals i autonòmiques i compleixin les dates límit establertes a la normativa.
PROTOCOL DE PREVENCIÓ D'ASSETJAMENT:
El protocol d'assetjament laboral és un pla contra l'assetjament laboral que contempla aquelles mesures necessàries per prevenir, evitar o eliminar qualsevol tipus d'assetjament laboral a l'empresa, sigui aquest assetjament per raó de sexe, assetjament sexual o assetjament moral. El seu objectiu és, per tant, eradicar comportaments nocius que perjudiquen tant els treballadors/es que els pateixen com la pròpia empresa, que és responsable del benestar físic i psicològic dels seus empleats.
Per elaborar un Protocol d'assetjament sexual, cal:
REGISTRE RETRIBUTIU OBLIGATORI:
El registre salarial o registre retributiu és el document on es reflecteixen els valors mitjans dels sous dels empleats d'una empresa. Aquest registre inclou les percepcions extrasalarials i complements salarials desagregats per sexes i diferenciats segons grups professionals, edat o categories professionals. És el document on es recull tota la informació salarial de l'empresa, mostrant de forma separada les retribucions de les dones i homes de la plantilla.
El registre salarial per gènere ha d'incloure els següents valors desagregats per sexes:
POLÍTICA ANTICORRUPCIÓ A L'EMPRESA
La Política Anticorrupció emfatitza la prohibició expressa del suborn en qualsevol de les seves formes, entenent aquest com qualsevol element tangible o intangible que tingui valor i s'ofereixi, prometi, pagui, autoritzi o lliuri a un tercer, a fi d'influir de forma no lícita a una decisió de negoci o obtenir un avantatge indegut en el desenvolupament de la activitat de l'empresa.
FORMACIÓ ESPECÍFICA ÀREA IGUALTAT: